wtorek, 16 grudnia 2008

Czym jest Miłość?

Czym jest miłość? Co jej daje taką moc? Moc, dzięki której jesteśmy w stanie góry przenosić? Moc, która sprawia, że nawet w czasie największej burzy, dla nas zawsze świeci słońce?

Miłość jest uczuciem, które żyje w naszych sercach. Miłość można porównać do czasu... - czas od zawsze był, jest i chociaż ciągle upływa, to nigdy go nie zabraknie, a mimo tego, zawsze chcielibyśmy mieć go więcej. Miłość można też porównać do gruszki... - każdy z nas wie co to jest gruszka i każdy z nas przynajmniej raz w życiu widział, dotknął i zjadł gruszkę... - ale czy ktokolwiek z Was potrafi opisać jej kształt, albo smak? Miłość jest czymś, czego każdy z nas doświadcza, choć niektórzy tego nie dostrzegają..., nie doceniają..., nie potrafią odwzajemnić.

Wiele osób myli miłość z pożądaniem. Czym więc jest miłość? Jak rozpoznać, że to, czego doświadczamy jest właśnie miłością? Miłość jest wtedy, gdy dwoje ludzi potrafi się doskonale zrozumieć nie wypowiedziawszy ani jednego słowa. Miłość jest wtedy, gdy wiemy, że w drugiej osobie jest nasze schronienie. Miłość jest wtedy, gdy chcemy całym sobą żyć dla drugiej osoby. Miłość jest wtedy, kiedy wzajemne relacje między dwojgiem ludzi opierają się na zrozumieniu, na zaufaniu, na cierpliwości... Miłość jest potężna, ale powinna być też wyrozumiała i powinna umieć wybaczać.


Czym jest Przyjaźń?

Co to jest przyjaźń? To najważniejsza i najwspanialsza rzecz na świecie. To ona powoduje, że człowiek jest dobry i ciepły. Ona powoduje, że człowiek czuje się szczęśliwy. Dzięki niej w człowieku rodzi się miłość. Prawdziwy przyjaciel nie patrzy na to, ile człowiek waży, jakie ma ubrania i ile zarabiają jego rodzice. Prawdziwy przyjaciel widzi w człowieku jego zalety i potrafi akceptować wady. Ceni charakter i dobre cechy, pomaga pracować nad tym, co w nas jest słabością. Potrafi być szczery i bezinteresowny. Takiemu przyjacielowi można ufać. Bo to chyba najważniejsza cecha prawdziwego przyjaciela. Tylko wtedy można powiedzieć, że ktoś jest naszym prawdziwym przyjacielem.

Niestety, w obecnych czasach na prawdziwą przyjaźń bardzo trudno się natknąć. Bardzo ciężko jest znaleźć kogoś, komu można ufać, kogo można pokochać i czuć, że on nas również kocha. Nie jest łatwo znaleźć kogoś, kto będzie potrafił bezinteresownie nam poradzić i razem z nami pielęgnować jak roślinę to, co jest tak cenne, a tak kruche. Właśnie przyjaźń.

Sam się o tym przekonałem, że niełatwo jest znaleźć kogoś takiego. Czasami zdaje się nam, że już mamy kogoś, komu możemy powiedzieć wszystko, poradzić się. Jednak potem okazuje się, że taki człowiek jest pusty i oczekiwał od nas tylko poklasku i przytakiwania mu we wszystkim bez liczenia się z naszym zdaniem. Na szczęście moje poszukiwania mam już za sobą. Teraz wiem, że jest ktoś, komu zależy na mnie bardzo, tak bardzo, że jest w stanie odłożyć to, co jest dla niego ważne, aby być przy mnie w ważnych dla mnie momentach.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Jak czytałam ta notke czułam swoje myśli ... bo czasami też sobie zadaje takie pytania... Bardzo ciekawie piszesz:* podoba mi sie:* Bardzo sie ciesze, że masz takiego przyjaciela co pójdzie za Tobą w ognień, pomoże Ci w różnych sytuacjach zasługujesz na to bo jesteś bardzo interesująca i fajną osobą na pewno wiesz o tym ale ja jeszcze raz to powiem :):*

Kącik Wieryszków

"Szarość Dnia"

Miasto moje
Ta sama..
Szara, pusta droga
I ci sami
Szarzy, smutni ludzie...
Przezroczyste, nieme spojrzenia
Ruch warg
Lecz bezgłośny
W mieście moim
Gdzie ludzie ślepi i głusi
Podążają nie wiedząc dokąd...
Przez moje miasto samotności

Gdzie niebo
Płacze wraz ze mną...
I tylko noc ciemna
Ukazując piękno miasta
Daje mi nadzieje...
Na przeżycie dnia kolejnego...



„Pytania do Anioła”

Czym jest szczęście? Upadły Aniele,
co dotykiem niczym płatki róż muskasz moją twarz?
Czy masz do niego prawo?
kiedy wnosisz słońce w moje szare chwile?
Czy to co zostawiasz za sobą
nie wpłynie na twój i mój los?
Co stanie się ze mną???
Gdy pogrążymy się w nicości marzeń,
gdy ogarnie nas magia wspólnych chwil?
Co stanie się ze mną???
Gdy nie będę w stanie wrócić w rzeczywistość...